DOK DRŽITE TELEFON I RAZGOVARATE TOKOM VOŽNJE ČETIRI PUTA SU VAM VEĆE ŠANSE DA UČESTVUJETE U SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI!

DOK DRŽITE TELEFON I RAZGOVARATE TOKOM VOŽNJE ČETIRI PUTA SU VAM VEĆE ŠANSE DA UČESTVUJETE U SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI!

Telefoniranje u toku vožnje gotovo svakodnevna pojava na drumovima. Koja je prerasla u jako opasnu naviku, koju je potrebno što prije mijenjati. Prema Zakonu o bezbjednosti saobraćaja u toku vožnje se ne smije koristiti telefonski uređaj. Kao ni audio i video uređaje na način da ometaju pažnju tokom vožnje. Zakon ne dozvoljava upotrebu mobilnog telefona ni ako ste iz nekog razloga zaustavljeni u saobraćaju. Tu mislim recimo na situaciju kad ste zaustavljeni u nekoj gužvi na ulici ili mostu.

mmne-saobracaj-oci-na-drum

DOK DRŽITE TELEFON I RAZGOVARATE TOKOM VOŽNJE ČETIRI PUTA SU VAM VEĆE ŠANSE DA UČESTVUJETE U SAOBRAĆAJNOJ NESREĆI!

Dok držite telefon i razgovarate četiri puta su vam veće šanse da učestvujete u saobraćajnoj nesreći. Ako kucate poruke ili surfujete po internetu osam puta je veća šansa da dođe do saobraćajne nezgode. Recimo da vozite 50 km/h i bacite pogled na telefon na samo dvije sekunde, vozićete 28 metara na slijepo, a u tih 28 metara može vozilo ispred vas da započne kočenje, da izađe pešak na kolovoz ili neko da počne da se isparkirava.

Korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje je kažnjivo kada vozač telefonira, kuca i čita poruke u toku vožnje ili čekajući zeleno na semaforu. Vozač ne smije da koristi ruke zbog mobilnog telefona kada na bilo koji način učestvuje u saobraćaju.

Projekat “Sačuvaj sebe i druge” bavi se promocijom sigurnosti i bezbjednosti u saobraćaju, promovisanjem pozitivnih zakonskih normi u saobraćaju, izgradnji saobraćajne kulture, posebno kod mladih i unaprjeđenju vaninsitucionalnog obrazovanja djece i mladih, a sve u cilju očuvanja ljudskih života, povećanju bezbjednosti i smanjenju broja saobraćajnih nesreća na putevima Crne Gore, sa naglaskom na sjever Crne Gore..

Projekat „Sačuvaj sebe i druge“  sprovodi NVO Multimedijal Montenegro (MMNE ) a finansiran je do strane Ministarstva kapitalnih investicija.