Zbog učestalog i najavljenog poskupljenja goriva građani sve više razmišljaju o kupovini modernih prevoznih sredstava, tvrde iz nevladinog sektora.

KADA ĆE CRNA GORA BITI ZELENA

Ipak, upozoravaju da Crna Gora nije infrastrukturno spremna za električna vozila. A bez adekvatne infrastrukture nema preduslova za odvijanje ekološkog saobraćaja, upozoravaju iz NVO Multimedijal koji su nedavno sproveli projekat “Razvijanje ekološke svijesti i društveno-odgovornog ponašanja učesnika u saobraćaju”.

Crna Gora bi se trebala ozbiljnije pripremiti za električna vozila, s obzirom da je evropski parlament nedavno izglasao zakon prema kome će se od 2035. godine zabraniti proizvodnja automobila sa unutrašnjim sagorijevanjem.

„Još iz doba Jugoslavije naslijedili smo to da na našim trotoarima, možemo se sresti sa drvećem, sa raznim čunjevima, sa znakovima, koji su velika smetnja za kretanje bicikala, motora, trotineta“, kazala je Ena Pušija, koordinatorka na projektima NVO „Multimedijal Montenegro“ i dodala da osim infrastrukture ni vremenski uslovi nijesu baš pogodni da se na sjeveru koriste moderna prevozna sredstva tokom čitave godine.

KADA ĆE CRNA GORA BITI ZELENA

„Naši građani sada razmišljaju o električnim automobilima iz jednog ekonomskog razloga, zato što cijene goriva vrtoglavo rastu i prema svim parametrima i najavama, te cijene će rasti“, saopštio je Željko Đukić, predsjednik NVO „Multimedijal Montenegro“.

Đukić dodaje da bi se trebalo odvajati više sredstava za subvencionisanje kupovine električnih vozila.

„Eko fond koji nažalost svih građana odvaja samo 100 hiljada eura za subvencionisanje električnih automobila i hibridnih automobila. Tako da ako nastavimo ovim tempom tempom i sa ovim obimom sredstava, mislim da će Crna Gora dugo, dugo biti crna, a ne zelena…“, zaključuje Đukić.

Izvor: Vijesti

Novinarka: Alisa Hajdarpašić